אני רוצה להתחיל את הפוסט שלי היום בוידוי – אני מור (גפני דור – אם להיות רשמיים) ואני לא זוכרת מתי לאחרונה ביקרתי, פיזית, בחנות. לא כי אני חלילה באיזה עוצר קניות, להפך, ויעיד על כך חשבון הבנק שלי… פשוט מאז שגיליתי את נפלאות הקנייה המקוונת, הצורך שלי להגיע פיזית לחנויות, נעלם כמעט כליל.
בערב, בשקט בשקט אחרי שהפיציקים כבר נוחרים במיטות, או בזמן בו הם עסוקים בענייניהם, אני ניגשת לגנוב לעצמי כמה רגעי חסד של התייחדות עם אתרי קניות בינלאומיים כמו איביי, עליאקספרס, נקסט ואפילו כמה מקומיים… בגדים, חיתולים, נעליים, טואלטיקה, צעצועים, כלי בית ואפילו תאורה לבית החדש – האפשרויות הן פשוט בלתי מוגבלות ולא נגמרות וזה מדהים!
מעבר לעובדה שלרוב מדובר במחירי רצפה מגוחכים, זה פשוט הרבה יותר נוח! זה לא דורש ממני להתלבש, לא להתאפר, לא לנסוע, לא לחפש חנייה ולא לעמוד בתורים. פשוט כלום! זו רק אני בזמן איכות עם אתרי קניות והלפטופ המקרטע שלי… ואם כבר מדברים על זה, למישהו יש המלצות על חנות מקוונת טובה (וזולה) למחשבים?!
אז כאשר מדואר ישראל הזמינו אותי לסיור במרכז הסחר המקוון במודיעין, כדי להיווכח במו עיניי בהתייעלות שביצעו, לא יכולתי לסרב. אני הרי חייבת להיות עדה, בלייב, לקסם הזה שקורה מהרגע שהחבילה שלי נוחתת בארץ ועד שהיא מגיעה אל סף ביתי. ובכן, מה אומר לכם? משהו טוב בהחלט קורה בדואר ישראל…

תורי ענק? לא בשבילי!
עבורי תהליך ההתייעלות הזה התחיל כאשר גיליתי את האפליקציה לזימון תורים, לפני בערך שנתיים. אפליקציה שחסכה ממני שעות של תורים מייגעים בסניף הדואר המקומי. פשוט הזמנתי תור לשעה שנוחה לי, באתי לסניף הדואר שלי ותוך חמש דקות (מדודות על השעון), כבר הייתי בדרכי החוצה עם חבילה או שתיים באמתחתי.
כאשר הסובבים בסניף הרימו גבה, מיד הפנתי אותם לאפליקציה ושיניתי גם את חייהם. אני זוכרת שזה היה כל כך מוצלח ואפילו היו מקרים בהם הגעתי לסניף והוא היה כמעט ריק מאדם! יום אחד מרוב הלם על מיעוט התור בדואר, אפילו תעדתי את זה –

2 עגבניות 3 מלפפונים וחבילה מנקסט
זה המשיך במהלך המבורך של הדואר לחבור למגוון קמעונאיות ולפתוח מרכזי חלוקה בשופרסל, מכולות ועוד. כל כך מבורך היה היום בו במקום מסרון להגיע לסניף הדואר, קיבלתי מסרון להגיע לפיצוצייה מעבר לכביש. דבר שאיפשר לי, כחלק מסבב האיסופים מהגנים, לאסוף גם את הבגדים מנקסט ואיזה חטיף (במחירי שחיטה) לפיצית.
וזה הגיע לשיא היסטרי כאשר בתוך פחות משבוע ימים מרגע שהזמנתי חבילה, כבר קיבלתי את המסרון המיוחל מהדואר לבוא לאסוף אותה בהקדם. תודו שאין דבר שמחמם את הלב יותר מאשר המסרונים האלו מהדואר…

אז מה החידוש?
כחלק מהסיור אליו הוזמנתי, מעבר לאוכל אליפות (מהזן שאני מזמינה לימי ההולדת של הפיציקים), נהנתי גם מהרצאותיהם של מנכ"ל הדואר דני גולדשטיין וסמנכ"ל השיווק בשמת שדה שסיפרו על מה עוד צפוי לנו. וכמובן ה-סיור שהיה עיקר הביקור והועבר על ידי סמנכ"ל התפעול, חיים מזעקי.

תוך כדי טיול בין ערימות ענק של חבילות, קשה היה שלא להתרשם מהמספרים אותם הציג מזעקי – כ- 3.5 מליון חבילות בחודש רגיל וכפול מכך בחודשי השיא (ע"ע נובמבר-דצמבר חודשי החגים וחגיגות הקניות המקוונות).


הידעתם? עד לפני מספר חודשים חבילות שנחתו בארץ, עברו מיון ראשוני במקום, משם היו נשלחות לאחד מבתי המיון בתל אביב/ירושלים/חיפה, לאחר מכן נשלחות לבית הדואר המקומי ושם ממוינות (שוב) לקראת מסירה ללקוח. נשמע כמו מבצע מסובך, לא פלא שהחצאיות שהזמנתי לפיצית מדוד עלי איבדו את דרכן….

אממה, גם בדואר ישראל הבינו שהתהליך הזה לא יעיל בעליל והחליטו לשנות, לשפר ובעיקר לייעל. וכיום, מאז הושק רשמית מרכז הסחר המקוון, ממש בספטמבר האחרון, החבילות נוחתות בנתב"ג ומשם מועברות במכולה ישר למודיעין, שם הן עוברות בידוק, רישום ומיון והופ למרכזי החלוקה. סה"כ כ- 48 שעות מרגע שהחבילה נוחתת בארץ ועד שהיא מגיעה אליי לפיצוציה??? בואנ'ה זה מדהים!

ישראל כמעצמה
בתכלס הדואר השקיעו במהלך הזה הרבה, כלומר המון!!! היקף ההשקעה במקום מוערך ב- 100 מליון שקל עד 2020! כולל ההשקעה בציוד ובטכנולוגיה כמובן. המרכז הזה ערוך לטפל בעשרות אלפי פריטים בשעה ועתיד להחליף את כל שיטת המיון כפי שהתבצעה עד היום (*רמז* – באופן ידני). במרכז המיון עובדים כ-250 עובדים סביב השעון.
בנוסף, כחלק מהתהליך לפיתוח הסחר המקוון, הורחב מערך השליחים של הדואר ואפילו נוצר שיתוף פעולה עם חברת gett, שדואגים בפרט לאנשים העמוסים מבינינו ומביאים לנו את החבילות עד הבית, תוך חצי שעה בלבד!
וזה עוד לפני שהספקתי לספר על אתר הדואר והאפשרות לעקוב אחרי החבילות מכל מקום ובכל זמן, על האפשרות לקבל כסף חזרה (cash back) ממגוון אתרים ועל כרטיס הויזה הנטען של בנק הדואר שאני לחלוטין הולכת לחגוג עליו בחג הקניות הקרוב (הדרכת שימוש ממש בקרוב – שווה לעקוב).
האמת היא שיש עוד הרבה תוכניות לעתיד. אבל בינינו, עם כאלה נתונים, פלא שהפכנו לכזו מעצמת קניות מקוונות?
